Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

19/09/18
EL TEATRE KURSAAL DE MANRESA, GUARDONAT AMB EL PREMI CATALUNYA A LA MILLOR SALA DE TEATRE PÚBLIC EN LA GALA CATALUNYA AIXECA EL TELÓ

El Teatre Kursaal de Manresa va rebre ahir al vespre al Teatre Coliseum de Barcelona el Premi Catalunya com a millor Sala de Teatre Públic, dins del marc de la XVII Gala Catalunya Aixeca el Teló que organitza l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca), al costat dels teatres públics de Barcelona i l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya.

 El Kursaal va rebre el premi com a millor sala de teatre públic “amb la programació més destacada per la seva coherència, rellevància i innovació”. Responsables del teatre manresà i de l’associació cultural al Galliner, amb el gerent Jordi Basomba i el coordinador Joan Morros al capdavant, van ser presents a la gala, a la qual van assistir el President de la Generalitat, Quim Torra, el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a banda d’una nodrida representació del món de les arts escèniques del país.

 El premi representa per al Kursaal un reconeixement als més de 10 anys de feina des de la reobertura del teatre, i un nou impuls per continuar treballant per oferir una programació d’arts escèniques adreçada a tots els públics. El teatre ha assolit al llarg d’aquests anys bones xifres de públic, amb una mitjana de 80.000 espectadors anuals i una ocupació a l’entorn de 80%.  

 És la primera vegada que s’atorguen els Premis Catalunya de Teatre, amb cinc categories: un Premi a un professional artístic de trajectòria rellevant i que va rebre l’actriu i directora Sílvia Munt, a una Persona o entitat que més hagi contribuït a la millora i articulació de les arts escèniques, que va rebre Daniel Martínez de Focus, Premi a la Sala de Teatre Privat, que es va emportar el Maldà teatre, Públic i un Premi al Projecte, artista o entitat amb el futur més prometedor, per al nou teatre La Gleva.

 El jurat extern a l'associació ha estat integrat per: Marta Clari (Icub), Núria Llomes (Diputació de Barcelona), Magda Puyo (Institut del Teatre), Angela Domínguez (Sgae), Marta Font (públic) i Marta Cervera (periodista teatral).

ALTRES NOTÍCIES
La bona acollida de les dues funcions previstes de la comèdia ‘Un Déu salvatge’ de Yasmina Reza, que ja tenen poques entrades disponibles, ha portat a programar una tercera funció de l’obra per al diumenge, 27 d’abril a les 12 del migdia a la sala gran del Kursaal. Les entrades per aquesta nova sessió ja estan disponibles a la web (www.kursaal.cat) i a les taquilles del Kursaal. L’obra està protagonitzada per Pere Arquillué, Laura Conejero, Ivan Benet i Laura Aubert i ha tingut molt bones crítiques en les primeres setmanes de funcions al Teatre Goya de Barcelona. ‘Un déu salvatge’ ja és [...]
El concert que la jove soprano catalana Sara Blanch havia de fer aquest proper diumenge (18h) al Teatre Conservatori de Manresa s'ha hagut de suspendre per indisposició de l’artista. Des del Kursaal s’està treballant per reprogramar aquesta mateixa temporada el recital. Per això, de moment, s'ha demanat a totes les persones que havien comprat entrades, que les conservin, a l’espera de poder confirmar la nova data del concert. La soprano Sara Blanch, una de les veus més destacades del panorama líric europeu, tenia previst oferir al Teatre Conservatori un recital combinant els universos de la cançó i de conegudes àries [...]
El 2021 el Servei Educatiu del Kursaal va editar la llegenda de la Misteriosa Llum en format vídeoconte animat i, ara, el Jan i la Júlia -els personatges que protagonitzen els espectacles del Servei Educatiu del Kursaal- sortiran de la pantalla per explicar als infants la llegenda de la Llum en una versió teatral a la sala gran del Kursaal. Serà els dies 18 i 19 de febrer, una activitat gratuïta i adreçada a l’alumnat de cicle inicial i 3r curs de Primària dels centres educatius de Manresa. En aquest moment ja hi ha 9 centres inscrits i un total de 860 alumnes. Les inscripcions encara estan obertes i es poden fer a través de l’apartat [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 219